söndag 28 oktober 2012

Arbetets fördelar

Inför Professorsinstallationen den 19 oktober hissade vi flaggorna traditionsenligt på morgonen kl 08.00. Min kollega Lars-Göran och jag passade på att fånga soluppgången med våra iPhones. Det gällde att skynda sig på då soluppgångsögonblicket försvann snabbt. Jag försöker att alltid ha med mig min "riktiga" kamera men resultatet blev inte så tokigt ändå.


Nästa möjlighet att dokumentera den fantastiska utsikten från Universitetshusets tak kom dagen efter den 20 oktober då det var examensdags för kansli HT. Iklädd kostym fick jag ta mig upp på taket för att hissa flaggorna denna osannolikt soliga dag. Samma vy fast en bit in på dagen. Vilka härliga höstfärger!

Det är vid sådana här tillfällen man stannar upp för några sekunder och bara njuter.

Med inspiration från Vita Huset i Washington DC, beslöt SFV (Statens Fastighetsverk) och Lunds Universitet att även vårt "Vita Hus" skulle belysas och upplysas med rosa strålkastare månaden ut. Ett sätt att uppmärksamma folksjukdomen bröstcancer.

Då Lisbeth och jag promenerade från AF-borgen och Boelspexet "Buffalo Bill" den 21 oktober, passade jag på att ta en bild av "Vita Huset" (eller Universitetshuset som det egentligen heter) som för tillfället är Rosa Huset.


Gästbloggat av Claes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar