fredag 29 mars 2013

Vårkänning

...eller "State of the Colony".

Ett vårtecken är kanske att man får en lust att se hur det står till med kolonistugan? Visserligen har jag varit där vid några tillfällen under vintern och fyllt på fröautomaten för småfåglarna men inte känt en längtan att stanna där en längre stund.

Nästan all snön har försvunnit och jag hoppas verkligen att det inte kommer mer snö nu! Enough is enough! Misstänker att det är fler än jag som önskar att Våren får en chans innan det är dags för Sommaren.

När jag betraktar kolonin så här "naken" innan allt formligen exploderar i växtkraft, är det lättare att planera och fundera på kolonins framtida utseende. Omvandlingsprojektet kanske kommer igång under 2014?

Tänk att man kan glädjas så åt dessa små knoppar som trotsar vinterkylan! Vad det är? Har inte den blekaste aning! Trots att jag borde veta vid det här laget är det alltid en härlig överraskning att se vad som kommer upp.

Gästbloggat av Claes

1 kommentar:

  1. Hej! Här talar jag för en teater-fascinerad estlänning som är väldigt intresserad av ert fotografi på Ella Ilbak, den kända estniska dansösen och författarinnan. Är ni fortfarande ägaren till detta foto och om det är fallet, skulle ni kunna tänka er att sälja bilden? Vi vore hemskt tacksamma om ni kunde svara till oss, antingen här eller via mejl eelikadri.post@gmail.com (det går bra med svenska).

    SvaraRadera