måndag 12 april 2010

Om konsten att blogga och utforskandets rus

Jaja, det där med att göra ett inlägg om dan har ännu inte kommit igång riktigt. Men det finns många ofärdiga utkast i bloggens inläggslista vid det här laget...

Var och varannan dag händer det att det kommer en intressant idé inflygande i huvudet. "Tack!" tänker jag, och "Åh, det här vill jag skriva om!"

Sen börjar jag kolla upp fakta och då är jag ohjälpligt fast. "Hooked" i utforskandets process. Det är otroligt spännande, för det dyker upp nya tankefynd gång på gång, och ämnet sväller tills jag har material för en hel essä!

Jag skriver ner det uppenbarade mönstret och sparar det i Skrivarstugemappens "Essäer" så länge. Sen försöker jag komprimera allt till några rader för bloggen. Det tar flera dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar