torsdag 22 juli 2010

Krusbären mognar


Igår var det för varmt i kolonin, så vi var bara där på kvällen för att vattna de törstiga växterna , och då fångade Claes detta krusbärets runda taggiga saftiga härlighet.

Under den här värmeböljan - när Lund till och med haft 34,3° och varit varmast i Sverige! - har trädgården klarat sig förvånansvärt bra. Vi själva har någorlunda vant oss vid att jobba med svettpärlorna trillande i ständig ström nerför ryggraden. Claes jobbar med att besiktiga lägenheter m m från kl 8 till kl 5, och jag utnyttjar sommarlovet till att skriva min bok.

Ja jag har ett spännande bokprojekt på gång! Mer om det så småningom! Det är därför jag inte hinner blogga nu trots att "bloggpärmen" är full av lockande uppslag.

Den 9 augusti börjar ett nytt läsår, som innebär heltidsjobb på en ny skola - Komvux Pauli i Malmö. Och i september ska jag till Härnösand några dagar på en SAAS-konferens och ha ett "paper" färdigt att presentera där. (SAAS är The Swedish Association of American Studies.) Ja och sen ska ett föredrag skrivas om till en artikel för publicering i en antologi, och det ska vara klart före september. (Lämpligt att Claes är i Kina ett par veckor i augusti...) Så nu får jag passa på med bokskrivandet allt vad tygen håller! Trots värmen. Och trots längtan efter Katja och kolonin.

När det blir lite svalare ska jag sitta i pilekojan och skriva. Före värmeböljan provade jag det och det var härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar