söndag 29 maj 2011

Överraskande bildresultat

Ibland upptäcker man i efterhand de mest oväntade detaljer i de bilder man tagit. Har till exempel följt årstidernas växlingar från Lisbeths "Vindöga" och det har resulterat i många molnbilder. I den senaste noterade jag en formation som påminde mycket om ett ansikte.


På den hela bilden ser man inte direkt formationen men om man tittar närmare....

...ser man tydligare vad som döljer sig bland molnen. När man väl upptäckt ansiktet är det svårt att släppa intrycket.

Under grabbgängets årliga fisketripp till Harasjömåla tog jag närmare 700 bilder. Bland alla dessa började jag rensa rejält. Mitt i denna process stannade jag upp och fastnade för två bilder jag tog under grillningen av oxfiléerna. I den ena ser man tydligt en spöklik mask och i den andra kan man ana en "eldhäst". Andra kanske ser en hund men jag föredrar eldhästen.


Den sista bilden hör kanske inte hemma i kategorin "överraskande bildresultat" men den fick oss att dra på smilbanden till frukosten i lördags. En ny förpackning "Bregott" visade sitt glada tryne då skyddsfolien avlägsnades. "Fet, full och glad" kunde varit en titel på bilden! Kanske en reklambild att skicka till Arla?


Gästbloggat av Claes Lawett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar