torsdag 8 december 2011

Susan Myers Christmas Party i New York

I många år har Susan Myers, Lisbeths vän sedan tonåren, haft ett Christmas Party den första fredagen i december och nu var det äntligen möjlighet för mig och Lisbeth att närvara!

Den andre december bar det av till den fashionabla lägenheten vid Bryant Park på Manhattan.

Lisbeth t v (iförd plagget jag köpte i Shanghai) och Susan i bakgrunden. Tyvärr registrerade jag inte namnet på damen till höger. Två personer kände vi däremot väl: Lisbeths syster Viveka och hennes Mike! Det var totalt 90 gäster som dök upp under kvällen. (Lägenheten mittemot hade också upplåtits för festen.) Det var nämligen Susans sista Christmas Party, för efter 30 år på Manhattan flyttar hon nu "hem" till Virginia.

Susan hade engagerat ett antal personer som tog hand om servicen och däribland bartenders som fixade allt i dryckesväg man kunde önska sig. Deras Eggnog gick åt som smör i solsken. För att inte tala om ett oräkneligt antal Gin&Tonic!

Själv passade jag på att beställa en "Manhattan" på Manhattan (jag måste ju pricka av "The Bucket List").

Resultatet blev bättre än jag hoppats på. Jag fick en speciell variant; "Lower East Side Manhattan". Ångrar djupt att jag missade receptet!

Jag med min "Manhattan" och mitt pris som mest långväga gäst. Susan håller i en kasse från Sverige (!) som hon hade sparat sen sitt förra besök i Skåne.

Fler bilder följer...

Gästbloggat av Claes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar