måndag 9 april 2012

Omtyckta påskdekorationer?

Strax innan påsk planterades det blommor i rabatter och träd dekorerades lite varstans i Lund. Framför Grand Hotel sattes det massor av färggranna jätteägg i ett av träden. Bland blomhavet placerades 3 knallgula kaniner som hjälpte till att lysa upp bland vårblommorna.

Man blev glad då man promenerade eller cyklade förbi!

I dag eftermiddag tittade jag som vanligt åt planteringens håll och upptäckte att de 3 kaninerna blivit 2. Gick närmare och såg fotspår i rabatten. Tänkte att någon gillat kaninerna lite väl mycket och konfiskerat en.

Om det hade varit så väl... Några meter bort såg jag resterna av den fina gula kaninen, krossad mot gatstenen. Så förb-t onödigt och trist! Varför får man för sig att göra något sådant??

Jag kan inte acceptera att denna förstörelselustan ursäktas med att det varit under inflytande av alkohol. Hur full jag själv än varit i min ungdom (ja, jag har blivit äldre), har jag inte slagit ned oskyldiga eller vandaliserat allmän egendom.

Vad eller vem ska vi skylla på och hur ska vi ändra på beteendet?

Gästbloggat av Claes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar