fredag 3 augusti 2012

Boulangerie Bunelle

Första morgonen vaknade vi ganska sent (eller också ville vi inte gå upp så tidigt - det var ju trots allt semester). Om det berodde på vår sena ankomst till frukosten eller att vi inte tyckte den var värd 10€ (knapert sortiment) kommer jag inte ihåg men vi beslöt oss i alla fall för att hitta ett café i stället. 

Måste erkänna att jag är ganska kinkig tills jag fått mitt morgonkaffe. Otåligheten blev inte långvarig då vi upptäckte boulangerie/pâtisserie Bunelle knappt 5 minuter från hotellet. Stället kom till att bli vårt favoritmål på morgonen.

Första morgonen var det skönt att sitta vid deras enkla cafébord med en god ost/skinka baguette och en välsignad kopp kaffe (som blev till två). En strid ström av vänliga, lokala kunder passerade och jag blev uppmärksammad av denna lilla uppfordrande Jack Russell medan ägaren var inne i butiken.

Då vi, på grund av vårt fortunate fall, hade fått ett rum som vette direkt ut till trädgården intog vi vår frukost där hädanefter. En lugn oas för oss både morgnar och kvällar.

Vy från ingången till trädgården. Vårt rum längst bort t v.
Vårt rum 49 (närmast i bild t h) var 5 steg från sköna stolar och bord. På kvällen hände det att vi där njöt ett glas vin efter en händelserik dag.

Gästbloggat av Claes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar