onsdag 26 januari 2011

Att drömma om våren i Lomma

I december hände något som gör att det blir ännu roligare att möta våren och sommaren i år: Lotta och Farzin fick sin drömlägenhet i Lomma, dit de tänker flytta definitivt när barnen är utflugna om några år. Lotta vill gärna att vi åker dit ofta tillsammans.

På juldagen var några av oss där för första gången: Viveka och Mike (som var här under själva julen), Lasse och Larna, Claes och jag. Vilket läge och vilken lägenhet! Dit kommer man gärna. Och vi känner att vi är välkomna.



Juldagen 2010 i Lomma.
Det var vackert även i mörkermånaden december.

Nu har jag ännu mer lust att spara ihop till en cykel, så att jag kan cykla med Lotta till Lomma när vädret blir lite varmare och dagarna lite längre. Det blir en bra motionsrunda. Och lägenheten är en skön miljö att vara kreativ i, så Lotta och jag drömmer nu om fina dagar där. Vi ska köra "kreativa pass" i var sitt rum (skrivprojekt för min del) med avbrott för gemensamma raster. Vi ska sätta upp fasta tider, för struktur mår vi bra av. Detta är frihet!

En annan vårdröm: när Claes tar fram hojen någon gång i mars-april har vi ett nytt fint utflyktsmål.

För Claes var Lottas nya miljö välbekant, för det var där han brukade surfa. Surfingbodarna står fortfarande kvar vid vattenkanten, men på andra sidan gatan är det nu bebyggelse. Lomma växer så det knakar. Och nu rotar sig min syster också där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar