torsdag 27 januari 2011

Grebban i lägenheten bredvid

Tala om "fortunate fall" eller tur i oturen!

Många av er känner redan till historien om hur ytterväggen öppnats och golvet brutits upp i min lägenhet. Nu är reparationsarbetet igång för att åtgärda vattenskadan som ledde till läckage i december ända ner till Granits butik på bottenplan. Och kanske ni har hört hur kontorslokalen/studion precis bredvid just blivit ledig vid årsskiftet, och hur allt i mitt vardagsrum och sovrum raskt flyttades över av en flyttfirma för en vecka sedan.

Soffhörnan januari 2011

Efter inflyttningen i torsdags

Så nu får vi bo här i kanske två månader, i denna ljusa, luftiga, charmiga studio under takbjälkarna på huset i hörnet av Lilla Fiskaregatan och Stora Gråbrödersgatan. Vid klart väder kan man se Turning Torso och Öresundsbron. Hoppas Claes kan fånga den utsikten på bild så småningom.

Eftersom det här är ett kontor finns det inget kök, bara ett pentry, men jag har tillgång till den ena delen av min egen lägenhet, från hallen till köket, så jag kan laga mat där. Det är ett udda arrangemang, lite bökigt men mest upplivande. Miljöombyte på närmast tänkbara håll. Vi kommer nog att sakna den här ljusa härliga studion när det blir dags att flytta tillbaka. Fortunate fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar