torsdag 8 mars 2012

Kvinnodagen 8 mars

Det är Kvinnodagen och aktiviteter krockar, mycket är på gång i Malmö-Lund. Jag ska inte delta i någon politisk manifestation eller symposium på universitetet, och tyvärr kan jag inte vara med Röda Kapellet och spela för svårt sjuke Gunnar idag (vilket inte har med Kvinnodagen att göra).

För mig blir det i stället en berättarkväll tillsammans med kvinnor i den inre familjekretsen. Det är Lotta som tagit initiativet och bjudit oss till hemmet i Lomma, där var och en av oss ska berätta om en intressant kvinna.

Jag har inte bestämt än vem jag ska välja, av alla de stjärnor som lyser på mitt himlavalv. Kanske den jag har siktet inställt på just nu? (Jag har kommit igång med skrivandet! Det är det jag ska hålla på med hela dagen - att fortsätta berätta historien om en stor liten kvinna ur amerikansk historia. )

Farzin kör oss till Lomma från Lund och kommer sen och hämtar oss. Jag uppskattar symboliken i min käre svågers insats.

Om alla män var som Claes och Farzin behövdes det ingen speciell kvinnodag.

När får vi en mannedag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar