fredag 30 september 2011

Delores' oas i Washington DC

Ambitionen att köra kronologiskt får jag överge tills vidare. Men inlägg om dagen i New York med Viveka och Susan kommer, liksom mötet med Charles Blockson, och dagen i Philadelphia, och mötet med Michael Albany, och historien om Rinaldo o Simon, Ginnys hästar, och besöket i Richards antikvariat, och rundturen till tre antikmässor i söndags, m m!

Tänker bara visa var jag landat nu. Jag befinner mig på "Lugna Gatan" trots att Delores hem på Hamlin Street i nordöstra Washington bara ligger ca 20 min - 40 min (beroende på trafiken) från centrum/Vita huset etc.

Delores har gjort sitt hem ännu trivsammare sen sist, och får jag inte Yaddo-stipendiet antar jag gärna hennes storsinta erbjudande att bo hos henne i en månad. Hon jobbar hela dagarna från 7 till 17-18 och jag kan göra sammaledes med mitt projekt, i lugn o ro.

Claes, du kommer säkert också att stortrivas här, även om det är en annan årstid. Önskar du varit här nu!!

Här är några bilder så ni förstår varför jag är lyrisk:

Just nu sitter jag här och skriver, med dörren mot "the front porch" öppen.

Här är utsikten från verandan.

På verandan, en inbjudande hängmatta.

På övervåningen finns en balkong på baksidan med utsikt över Delores' trädgård, som hon med odlarglädje och flera års möda och envishet förvandlat, från den tråkiga steniga backyard jag minns från det första besöket här, till en underbar oas.

Fast man står inte så länge och njuter av utsikten, för se där finns ju en ännu mer inbjudande hängmatta! (Sanningen är att jag inte provat den än - jag vill ju hinna blogga!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar