fredag 23 september 2011

Vad händer i Paradiset?

I fredags då jag var ensam på jobbet (Lars-Göran, min kollega, är deltidspensionerad på fredagarna) var det ganska hektiskt. Tack och lov inga stora möbleringar men fullt med småsaker att ta itu med.

Precis när jag tagit emot gods på Paradisgatan och småpratat med chauffören och han försvunnit, kom det två ungdomar (ja, hårt faktum att fler och fler blir ungdomar nuförtiden) på var sin Segway susande!! "Stopp stopp stopp" hojtade jag (som har följt historien under ca 10 år då den här skapelsen såg dagens ljus). Har sett Segway på nära håll tidigare och till och med varit nära att köpa en (prislappen satte stopp). Killen och tjejen hörsammade min vädjan och bromsade galant in och liksom seglade tillbaka till mig.

Efter lite småprat (de var en del av kampanjen för den nya Telia-butiken i Lund) så hade de den stora förståelsen för barnet inom mig och undrade "vill du prova?" Hörde jag rätt? YES! Would I ever!!! Jag befann mig verkligen i Paradiset (kvarteret heter faktiskt så...).

Snabb inställning till "beginner-mode" och upp kom jag på den här tingesten. Lite skakigt i början innan man får grepp om funktionen. Det blev ingen lång färd men nog för att starta, köra hyfsat fort ("hej då!") och svänga tillbaka för ett motvilligt överlämnande.

All trötthet efter en slitig dag var som bortblåst - jag var lycklig!


Gästbloggat av Claes

PS 1. Killen upplyste att just denna modellen kostar ca 77000:-
PS 2. Kolla min egen blogg inför Shangahairesan 2010 där jag gjort ett inlägg om Segway.
PS 3. Att jag är ett hängiven "Fan" framgår av att jag 2004 köpte boken "Code Name Ginger". Se bild nedan.



1 kommentar:

  1. Så kul,Claes! Lustigt nog såg jag en Segway igår och plåtade den för dig. Men det här var ju THE REAL THING! Och precis vid ditt jobb i Lund!

    SvaraRadera