lördag 24 september 2011

Hos Viveka och Mike i Morrisville

Nu har jag varit i USA i fem dygn och det har redan hunnit hända massor. Jag får ta en sak i taget. Först, mitt hem denna veckan: hos Viveka och Mike på 139 W Hendrickson Avenue i Morrisville, Pennsylvania. Äntligen fick jag se hur de har det här på denna sidan av Atlanten. Ett jättetrevligt hem i ett grönt och fridfullt villaområde.

Här bor Viveka och Mike

På verandan står frodiga växter

Se vilken gräsmatta! Mittemot ligger ett dagis.

På baksidan har de just planterat en liten ek.

Som Katja skulle uttrycka det: här är den lilla ekens mamma.
Barnmorska var någon av ekorrarna som har bo högst uppe i eken.


Här syns boet tydligare.

Jag har bott i ett mysigt rum på andra våningen med utsikt över eken och de livliga ekorrarna. Framför eken, närmast fönstret, står ett magnoliaträd som nu bär frukt. Det är fortfarande grönt men ekens löv är bruna och torra och har börjat ramla. Om Claes hade varit här hade det blivit roliga ekorrbilder...

Med den utsikten sitter jag nu och skriver detta på lördagsmorgonen innan det är dags för avresa. På måndag åker Viveka själv hem till Lund, men kommer åter till sin Mike om två månader. Den här perioden av pendlande över Atlanten börjar gå mot sitt slut, tror jag. De längtar efter att vara på samma sida hela tiden.

Viveka har gjort så fin frukost varje dag.
Den här morgonen var det Mike som lagade pancakes.


Tack Viveka och Mike för de här innehållsrika dagarna! Det blir fler inlägg om dem. För mitt projekt har ni också betytt mycket redan. Alla ansträngningar för att försöka ordna att jag har mobiltelefon de här tre månaderna... Det får bli ett eget blogginlägg. Och tack för att ni förmedlade kontakten med Michael Albany i Philadelphia, som på tisdag ska instruera mig om Word Press, webbsida och nätpublicering.

Lycka till, ni två!

1 kommentar:

  1. Härligt att projektet är igång! Timingen är absolut rätt. Känns omtumlande även för mig och det ska jättekul att komma över senare.

    Be Bold, Be Brave, Be Strong, Believe!

    Din Claes

    SvaraRadera