torsdag 3 november 2011

I Cambridge 26-29 okt

De här dagarna i Cambridge var elektriska. Joi och jag diskuterade Hansberry inklusive mitt bokprojekt timmavis, och allt möjligt annat också. Tim var med i samtalen på kvällarna. Jag lärde känna deras dotter Mariah, just klar med high school, på ett nytt sätt. Mariah o Joshua har jag känt sedan de föddes. Storebror Joshua o hans fru o lilla tvååring träffade jag inte denna gången pga ovädret. Joi får överräcka Brio-giraffen och Bamse till lilla Adi när de ses härnäst.

Här bor Joi o Tim o Mariah på nedervåningen:

Jag var inkvarterad i närbelägna "The Friendly Inn", ett Bed&Breakfast-ställe som ägdes av en kinesisk familj:Mittemot "The Friendly Inn" ligger skolan där Joshua o Mariah gick. Frank Lloyd Wright-inspirerad! Önskar att alla barn o ungdomar fick gå i skola i en fantasifull byggnad som denna istället för urtråkiga fyrkantiga barackliknande betonglådor:

Efter det funktionella men lite trista rummet i Harlem-YMCA uppskattade jag komforten i mitt rum:
Badrummet var fräckt med sitt svartvita design. Pricken över i:et var den här läckra stolen.

Men mest var jag förstås hos Joi m fam. Här är Mariah som bl a visade mig "Shopstyle", en modern datorvariant av min barndoms klippdockor, fast mycket mer sofistikerad. Något för Tabatha - kanske hon redan har en egen Shopstyle-designbok?

Välsignade dator! Välsignade Skype! Jag hinner inte skypa så ofta, men den här gången hade Claes o vi kommit överens om en tid då alla var tillgängliga. Tyvärr är det ju 6 timmars skillnad så när Tim kom från jobbet var det midnatt för Claes.

Här är bevismaterial på vår pratstund, courtesy Claes Lawett:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar