onsdag 23 november 2011

Tracys salong


Delores har gått till samma frissa i 25 år, Tracy Maguire. Förra veckan hängde jag med Delores när hon skulle klippa sig, för sen skulle vi besöka Eastern Market som ligger i närheten. Eftersom jag behövde trimma luggen åkte jag dit själv idag.

Här är Tracys salong:

Och här är Tracy själv:

Hon gjorde en "fransk fläta" - French braid - och sa att med träning kan du göra den själv. Hmm, jag kan nog inte ägna tid åt det nu när jag har så mycket att skriva om. Men det är roligt att prova olika frisyrer. Så här blev flätan när Tracy gjorde den:

När jag skulle betala ville Tracy inte ha en cent. Jag var Delores' vän, o Delores var hennes gamla kund, och dessutom hade hon tid just då, sa hon.

Jag frågade henne om jag fick lägga upp hennes bild på bloggen. Javisst, och hon fick adressen. Vi pratade om hur lätt det var att blogga, och hon sa att det skulle vara roligt att börja, hon hade nog funderat på det, för hon hade så mycket att skriva om. Enligt Delores, som följt henne genom åren, är det ett understatement. Vem vet, kanske det här blir den puff hon behöver för att sätta igång med en egen blogg.

Tracy, if you are checking out this entry: Thank you for fixing my hair so nicely today, and good luck with your blog! I will be one of its readers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar