söndag 20 februari 2011

Onödigt tekniskt tips?

Kanske du är lika oteknisk som jag ibland, dvs. någon måste tala om för dig hur en sak funkar innan du kan använda den, för du kommer inte på det själv. Du tänker liksom inte i de banorna.

Ifall du undrar hur du ska göra bilderna större och sen kunna återgå till texten, ska jag förmedla vad jag fick lära mig: Om du klickar på en bild så förstoras den. Klicka sedan på "tillbaka"-pilen (på min dator högst upp till vänster), så kommer du tillbaka till bloggen.

Om du ser ett ord i grått är det en länk. Om du sätter pekaren på den grå texten ändrar den färg, och klickar du på den en gång kommer du till det länkade inslaget på Youtube eller var det nu kan finnas.

Om du tycker allt detta ju är självklart!!, tänk då tillbaka på när det INTE var självklart. Det är inte så länge sen!

1 kommentar:

  1. Såg att "oklickade" länkar är röda för att sedan bli grå då man klickat på dem. Nyanserna kan såklart skifta mellan olika datorer.

    SvaraRadera