onsdag 19 oktober 2011

Lägesrapport, och "Rusty the Iron Horse"

Nu ska jag ladda upp inför imorgon. Men först vill jag - äntligen! - lägga in några bilder på en speciell häst på Main Street, Edinburg, VA, med en speciell hälsning till Christina och André!



Nu börjar det hända saker på Hansberry-fronten, så jag hinner kanske inte blogga på några dar. Imorgon lunch med den afroamerikanske historieprofessorn som höll workshop på Schomburg för ett 50-tal lärare ikväll. Han kan mycket om Hansberrys kontext. Sen ska jag skriva mail till olika personer som jag skulle vilja träffa, och så ska jag gå igenom the Hansberry Archives. På torsdag ska jag få träffa den som är mest insatt i Hansberry-materialet på Schomburg, Steven.

Nästa onsdag tidigt sticker jag till Cambridge, MA för några dar med Joi som kulminerar i en Handy-släktträff just den helgen när jag är där, och jag är välkommen!

Hoppas ni alla där hemma har det bra, ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar