lördag 1 oktober 2011

The Shenandoah Valley

Det är lördag morgon, 1 okt. Omslag i vädret från sommar till höst under natten. Strax ska Delores och jag åka till Edinburg/Woodstock i the Shenandoah Valley, Virginia, ca 2 timmar rakt västerut från DC. Det var där vi var "seniors" och "graduated" på Central High School 1965. Vi kommer lustigt nog precis på Centrals Homecoming weekend, när gamla elever återvänder till sin skola. Tala om gammal elev...

Från idag lördag till torsdag ska jag vara med mina amerikanska "systrar" sen utbytesstudentåret, Patty, Mary o Julianna. I veckan ska jag delta i lektioner o träffa elever på Central. Men imorgon söndag ska vi besöka föräldrarnas grav. Särskilt min amerikanska mamma Julia har betytt så oerhört mycket för mig.

- - -
Söndag 2 oktober:

I Edinburg, Virginia, med mina "systrar"
Patty, Julianna, Mary och Pattys man Tom


Min amerikanska "mamma" Julias grav

"Dad" Robert Danleys grav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar