lördag 8 oktober 2011

"Living on the edge"

Efter morgonens häftiga hagelskur med intensivt smattrande på taket bröt molntäcket upp och vid 10-11 tiden tittade solen fram. Var först lite tveksam till att det kunde bli en tur till mina föräldrar men blev glad över utvecklingen på väderfronten.

Fler som uppskattade väderomslaget var dessa duvor som solade och värmde sig på grannhusets tak efter "isregnet". De hade tydligen hittat den optimala platsen för soldyrkan även om det ser lite farligt ut för mig. Å andra sidan, om de skulle komma på glid har ju de vingar...


Att det är den 8 oktober märktes. Lite kyligare men fortfarande njutbart MC-väder och kul att hälsa på Mor och Far. Visade bilder från Wanås-utflykten och vi pratade om min tripp till Billebjer (vid mitt föräldrahem). De bilder jag tog på den gamla kartan från ca 1910 var intressant att studera. Vad har förändrats - vad är sig likt.


Dagen efter tog jag denna bilden och tänkte mig titeln "What a line-up" från idrottens värld.

Gästbloggat av Claes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar