onsdag 26 oktober 2011

Något att fira!

Det är alltid kul att ha något att fira och ibland kommer tårtorna tätt på jobbet. Kanske man till och med kan tala om "Fringe benefits" ?

I dag hade jag bestämt mig för att det var rätt dag att fira att jag varit på Lunds Universitet i 1 år. Den egentliga första dagen på jobbet var den 4 oktober men då var det redan annonserat ett annat tårtkalas.

Vi har pratat en del om ålder och att man inte alltid tycker att siffrorna stämmer med hur man känner sig. Att det stod "22 år" på en tårta nyligen visade väl mer på den upplevda mentala åldern.

Utan någon direkt koppling, bestämde jag att det skulle stå "Claes 1 år" på min.


När jag kom hem från jobbet startade jag direkt Skype. Efter en stund dök Lisbeth upp i listan över närvarande. Skickade över tårtbilden och ringde sedan upp. Blev överraskad över den annorlunda miljön i bakgrunden - Lisbeth satt på bussen mellan New York och Cambridge! En färd som tar ca 4 timmar och kostar 11 USD (tror jag att det var).

Helt OK kvalité på överföringen, lite skakigare och mer fördröjning men annars jättebra. Kul att kunna vara med på resan i dubbel bemärkelse. Lisbeth vred datorn så jag kunde se hur fin bussen var och titta ut genom bussfönstret.

Kunde kolla resultatet av besöket hos frissan (även om det gått en natt på huvudkudden) och det var fortfarande fint. Välsignade teknik som gör det möjligt att "träffas" på distans!

Gästbloggat av Claes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar